joi, 11 octombrie 2007

Turdenilor le-a ajuns Turda la os

Referirea la Turda trebuie înţeleasă ca referire la administraţia publică locală. Pentru că administraţia respectivă s-a întors împotriva cetăţenilor care au făcut-o. Cetăţenii care au ales (prin listele votate) un consiliu local, au ajuns să-i vadă pe cei care i-au votat, întorcându-se împotriva lor. Prin votarea combătutei HCL 132/august 2007 (în Obiectiv se spune că ar fi şi 137/2007 !?!?), hotărârea prin care se interzice accesul "pe centru" a autovehiculelor cu masa proprie mai mare de două tone.
Cel puţin două publicaţii au surprins acest aspect în paginile lor. Dacă în Obiectiv erau prezentate poziţiile patronilor (care simt că le bate falimentul la fereastră) puşi în situaţia de a-şi obliga furnizorii de marfă să vină cu aprovizionarea între anumite ore, dar şi nemulţumirile cetăţenilor care astfel sunt obligaţi să circule cu autobuzele RATL când poate ar fi preferat "transportatorii ilegali", Jurnalul de Arieş prezintă o perspectivă în plus: cea a "transportatorilor ilegali". E drept că cei de la Jurnalul de Arieş s-au folosit de nişte documente "care ne-au parvenit la redacţie" (oare cum de nu le-au parvenit şi celor de la Obiectiv sau de la Ziarul 21?), dar din articolul luat în discuţie reiese că "ilegalii" sunt dispuşi să intre în legalitate prin solicitarea organizării unei licitaţii pentru concesionarea traseelor pentru transportul persoanelor pe raza municipiului Turda, la care să participe în mod legal.
Mai mult decât faptele concrete, din articol mai reiese că "ilegaliştii" cred că HCL-ul combătut nu e combătut degeaba. Pentru că hotărârea ar fi avut un scop clar: eliminarea concurenţei neloiale a RATL-ului (în care administraţia publică bagă banii noştri, ai tuturor), afirmaţia fiind susţinută de faptul că Poliţia Rutieră şi Poliţia Comunitară amendează cu preponderenţă "transportatorii ilegali" în timp ce agenţii închid ochii la camioanele care intră "pe centru" în afara orelor de program. Păi în cazul acesta, subiectiv vorbind, au dreptate.
E grav când un for cu putere legislativă ia deciziile ce afectează întreaga comunitate, "pe sprânceană". De ce nu au zis în textul hotărârii direct: "prin prezenta hotărâre se interzice accesul în centrul oraşului transportatorilor în regim maxi-taxi, doar autobuzele RATL având voie, pentru că aşa vrea muşchiul nostru de consilieri, că regia de transport e a noastră şi oraşul e al nostru şi noi facem ce vrem cu el iar voi n-aveţi ce comenta, şi dacă nu vă place, căraţi-vă, dar să vă întoarceţi de alegeri, să ne votaţi, ca să vă mai putem trage şi alte ţepe pe viitor, că noi suntem legea, voi sunteţi doar cetăţenii care ne sprijiniţi împotriva voastră, fraierilor!"
În ce oraş trăim? În ce ţară trăim, domnilor?

8 comentarii:

Anonim spunea...

Nici tu nu abordezi problema in ansamblu si pacatuiesti pentru ca tu, cel putin, trebuia sa faci o analiza corecta. Publicatiile la care ai facut referire nu si-au propus analize. Au redat un fenomen, intr-o forma sau in alta. Dar, la o analiza corecta, trebuia sa stii care a fost procedura "ilegalilor" pina acum si ce s-a intimplat, de fapt. Ei au o problema, chiar daca ar fi licitatie pentru concesionare. Daca ii iei pe fiecare in parte, au datorii la bugetul local (amenzi), situatie in care nu pot participa la nici o licitatie. Au gresit si ei, la vremea lor. E drept ca, din punctul meu de vedere, hotarirea de Consiliu Local la care faci referire nu face altceva decit sa recunoasca impotenta autoritatii locale impotriva transportului ilegal de persoane.

Anonim spunea...

Am observat o chestie interesanta. Cind au fost "probleme" la site-ul www.infoaries.ro, au fost probleme si cu blogul tau, in sensul ca n-ai publicat nimic. Cum a inceput sa se publice acolo, ai inceput sa publici si tu! :))
Unii ar merge mai departe cu supozitiile, dar eu ma opresc aici...

The Unknown (Admin.) spunea...

Chestia interesantă pe care i observat-o nu e ceea ce crezi. Văd că ai rămas foarte interesat de a bănui cine sunt. Ba că aş fi "de la Obiectiv", ba că am ceva legătură cu infoaries... Află că despre infoaries am aflat de la tine (atunci mi-am si pus link la blogul acesta pe infoaries), şi atâta timp cât eu nu am scris pe blog, nu am fost pe net, nu am avut vreme de asa ceva. Că ei nu au publicat nimic în aceeaşi perioadă, e o simplă coincidenţă, sincer. Dacă tu vrei să mergi mai departe cu presupoziţiile, treaba ta, dar îţi zic de pe-acuma că o iei pe un drum greşit.
Iar nu vrei să vezi pădurea din cauza copacilor, iar nu vrei să te raportezi la conversaţiile astea ca la nişte conversaţii, fără să îţi umble mintea aiurea cu bănuitul... Nu te extenuezi?
Sincer, mă aşteptam să îmi zici ce e cu articolul ăla copiat, ce e din nou cu Popeasca a cărei practică ai condamnat-o. Dar tu nu... nimic... Păcat. Te faci că plouă!

Anonim spunea...

Din punctul eu de vedere, un adevarat jurnalist e banuitor, din fire. Daca nu ai avea nici un interes cu blogul asta, ti-ai da numele, adresa, numarul de telefon (si-atunci sa vezi ce inseamna jurnalism!). Insa, preferi anonimatul...
Repet: cu siguranta ai un interes!
E firesc sa fiu banuitor, n general. Daca ai detine informatiile pe care le detin eu, poate ai fi mai mult decit banuitor... :)

The Unknown (Admin.) spunea...

Stai puţin! Eu nu am susţinut că sunt jurnalist; nu am nevoie să văd ce înseamnă jurnalism. Nu deţin informaţiile pe care le deţii tu şi nu mă interesează ce informaţii deţii!
Păcat că te tot ascunzi după deget şi o dai la întors, în loc să răspunzi la ce te-am întrebat. Să ai o verticalitate, să combaţi şi faptic ceea ce combaţi din gură... Te credeam mai bărbat, dar eşti moale şi doar invoci simţul răspunderii, dar nu prea îl ai. E un fel de "ai auzul selectiv", auzi numai ce îţi convine. Atunci nu mai mima în atitudine obiectivă...

Anonim spunea...

"Păcat că te tot ascunzi după deget şi o dai la întors, în loc să răspunzi la ce te-am întrebat. Să ai o verticalitate, să combaţi şi faptic ceea ce combaţi din gură... Te credeam mai bărbat, dar eşti moale şi doar invoci simţul răspunderii, dar nu prea îl ai".
Nu comentez decit ca aprecierea asta vine de la o persoana care se ascunde dupa un anonimat... Si cred ca am spus tot! :))

The Unknown (Admin.) spunea...

Pai cum nu poti face tu ca merele sa fie pere, iei merele ca mere si perele ca pere, ca asa e natura; la fel si cu noi: Tu esti Florea, eu Unknown. Daca in certificatul de nastere eram trecut The Unknown, erai mai linistit, aveam alt statut, ma priveai altfel? Iar te pierzi in lupte personale pe care le subsumezi necesarului social, moral, etc... Ca mod de gandire esti previzibil si cam limitat la niste elemente de pe vremea lui "de-a cowboy si indieni", care-i mai tare?

Anonim spunea...

Diferenta dintre noi e ca mie nu-mi poti spune NIMENI, dar tie DA! :)