sâmbătă, 6 octombrie 2007

Trafic şi informaţie

În Turda există cam trei publicaţii săptămânale. Fiecare, în felul ei, se crede pe primul loc. Noi am căutat locurile pe internet. E vorba de trafic.ro (şi neogen.ro), ca să vedem situaţia privind accesările ediţiilor online ale publicaţiilor.
Astfel, într-o statistică privind ultimele 7 zile, www.ziarulobiectiv.ro
daclick are 993 de vizitatori cu 1.091 vizite şi se află pe locul 3.362 în clasamentul general; www.ziarul21.ro are 878 de vizitatori cu 856 vizite şi se află pe locul 3.628 în clasamentul general; www.jurnaluldearies.ro, contorizat de www.neogen.ro are 3 vizitatori cu 8 vizite, aflându-se pe locul 5.951.
Paradoxal (dacă tot cineva scrisese despre paradoxuri) www.ziarulobiectiv.ro este înainte dewww.ziarul21.ro, chiar dacă la cel dintâi actualizarea site-ului cu articolele din ediţia tipărită e ca inexistentă. Chiar şi www.jurnaluldearies.ro este mai actualizat... O dovadă în plus că, inclusiv în ape tulburi, mediatizarea face minuni; un anume tip de mediatizare. Că între noi fie vorba, site-urile nu arată a site-uri de publicaţii, dar românul e român şi-n Turda: merge şi-aşa.
Despre tirajele comandate în tipografie sau despre câte exemplare se vând săptămânal, din fiecare publicaţie, nu aş putea să spun nimic. Sunt convins că fiecare se laudă că e cel mai tare. Dar?

4 comentarii:

Anonim spunea...

Deci, pe net, in acest moment suntem pe primul loc (ma refer la Obiectiv). Si bine ai remarcat ca editia noastra online nici macar nu a fost actualizata in ultimul timp. De unde rezulta ca avem un potential urias, in momentul in care vom finaliza proiectul noului ste.
Dar, sa sti ca nu e un paradox. Este rezultatul muncii noastre, chiar daca a fost "pe bucati".
Despre tiraje si despre vinzari, iti pot spune cum sta treaba:
Ziarul 21 are cele mai mari vinzari, apoi Obiectiv si, la mare distanta Jurnalul de Aries. Insa, desi Ziarul 21 are vinzari mai mari ca Obiectiv, asta nu inseamna ca are mai multi cititori sau o influenta mai mare. Pentru ca, dupa cum spun ei, au concursuri care determina oamenii sa cumpere mai multe ziare (sa aiba noroc mai mare), iar cititorul de Ziarul 21 provine in special din mediul celor saraci (70% venituri sub 400 ron), in timp ce Obiectiv are doar 8% cu venituri atit de mici (sub 400 ron). Sursa: www.mediaromania.ro
Avem targeturi diferite, cred.
In curind, o sa dam posibilitatea cititorilor nostri sa-si faca propriul blog pe www.ziarulobiectiv.ro. Mi-ar placea sa-ti transferi acet blog.
Iar in privinta site-ului, cu siguranta o sa oferim surprize interesante in viitorul apropiat. Deocamdata ne ocupam un pic de sectiunea sportiva (www.ziarulobiectiv.ro/sport), dar in paralel pregatim si portalul informativ Obiectiv. Si atunci, cu siguranta n-avem concurent pe net in Turda si Campia Turzii! :)

The Unknown (Admin.) spunea...

Dar când se finalizează proiectul noului site?
Poate că ai dreptate cu vânzările, eu, cum am zis, nu am de unde să ştiu. Poate că cei de la Ziarul21 au vânzări mai mari, dar de unde ştii tu din ce medii provin cititorii lor. De unde ştii tu că cititorii Obiectivului sunt mai înstăriţi decât cititorii altor publicaţii? Chestia cu www.mediaromania.ro, am intrat puţin, dar acolo nu sunt datele pe care le declară fiecare publicaţie? Întreb pentru că cred că lor le-ar fi greu să investigheze tiraje, target-uri etc, deci se bazează pe ce declară fiecare. Aşa că şi cititorii voştri de pe site-ul respectiv, sunt cei care credeţi voi că sunt... (sau care vă convine să fie?).
Abia aştept să văd noul site, sper să îl şi actualizaţi, că poate nu iau întotdeauna ziarul de la chioşc. Foarte bine că daţi posibilitatea cititorilor să-şi facă blog-uri, e interesant, dar eu las blogul asta aici unde e. Poate dacă puneţi voi un link spre el...

Anonim spunea...

OK, sa admitem ca ai dreptate si ca datele alea au fost transmise de ei. Dar, pe baza logica, daca ei transmit informatia ca se adreseaza unei categorii sarace a populatiei (vezi si concursurile, de altfel), atunci tu sau eu de ce i-am contrazice? Eu am facut referire la ceea ce spun ei, nu la ceea ce as sustine eu fara probe.
O sa avem site functional si actualizat in curind. Din pacate, e un proiect mai profund si nu avem timpul necesar sa ne ocupam numai de asta.

The Unknown (Admin.) spunea...

Probabil că ai dreptate cu "de ce i-am contrazice?", dar la fel de valabilă e şi "de ce i-am crede?". Prin analogie, "de ce v-am crede?".
Şi, despre site, proiectul e mai profund, sau mai amplu?